Hjerte under ombygning skulle skifte web-shop. Ejeren havde forelsket sig i et nyt system. Hun havde selv sat det meste op, men den eksisterende hjemmeside skulle jo også virke sammen med den nye shop. Endvidere, skulle alle tilmeldte nyhedsbrevsmodtagere fra det tidligere system flyttes med over i den nye butik.

Der skulle laves integrationer, så nye tilmeldinger til nyhedsbrev kom rigtigt ind i systemet. Det eksisterende MailChimp nyhedsbrevssystem og den eksiterende WordPress Woocommerce webshop skulle blive til Simplero.

Der var også andre udfordringer. Udfordringer, som ofte kommer, når man flytter fra et system til et andet.

DKIM og SPF

Der skulle b.la. laves tiltag for at sikre at de ugentlige nyhedsbreve ikke endte i spam-filteret. Her var løsningen at bruge nogle mekanismer kaldet DKIM og SPF, som bl.a. hjælper e-modtagerne til at identificerer e-mail afsenderens autenticitet. Der skulle flyttes DNS navne og meget mere.

For Hjerte under ombygning var alle disse opgaver uoverskuelige, og de tekniske krav lød mest af alt som volapyk.

I dette projekt bistod Sanocast både med rådgivning og udførsel af de ovennævnte opgaver. Ejeren Hanne blev så for glad samarbejdet, at hun skrev en lang anbefaling på LinkedIn, den kan du iøvrigt se lige her: En straight-up varm anbefaling af Sanocast

Du kan iøvrigt også læse mere om DKIM og SPM her:  Sådan undgår du, at dine e-mails havner i spamfilteret

Kundecases

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.